Român în lume II


Românii sunt ușor de reperat în lumea largă, uneori din motive lesne de înțeles.

V-am povestit deja de prima mea călătorie cu avionul și de doamna ce și-a pus băutura-n decolteu. Aia de-njura ca toți dracii...
M-am gândit acum să vă înșirui încă două mărgărite pe sforicica propriilor mele experiențe.

... Verona, la casa Julietei. Prăpădenie de lume în curtea interioară, dobitoci de profesie, ca și mine. Întrucât schepsisul era să te pozezi, unde altundeva decât în balcon, încep să mă buric printre umani, plătesc și mă așez la coadă. Eram cu nevastul meu, dar pe el l-am lăsat pradă gloatei, ca să mă aștepte când oi ieși la balcon și să-mi pozeze mecluța. Stau eu la coadă, stă și Florin afară, eu leșinată de emoție, el leșinat de draci! Sunt la doar un pas de balcon, inima mi-e cât un purice și, în sfârșit, condurul îmi pășește pe balcon. Jos, potop de căpățâni cu aparate-n loc de ochi. Ia-l pe Florin de unde nu-i! Disperată că am facut traseul degeaba și diafana-mi făptură nu va fi imortalizată, mai preget o clipă înainte de a coborî. Am scurtat această clipă întrucât în spatele meu aud în dulcele grai românesc: "hai, fă, Julieto, o dată, fi-ți-ar mă-ta a dracu'!"

Al doilea mărgărit de azi ar fi la Geneva. Stăm frumos la o terasă, asta doar ca să-mi trag sufletul după ce-am cotonogit o cucoană, smulgându-i ultima șapcă de băiețel din mână, la un bine-cunoscut magazin. De la distanță văd cum mă privește în ochi o țigancă și cum își croiește loc prin mulțime nescăpându-mă din priviri. Vine mâncând pământul și într-o clipă este lângă mine cu o mâna întinsă: "S'il vous plaît, mânca-ți-aș pi...da ta!"
Pam-pam!

2 comentarii:

Unknown spunea...

Este inevitabil sa nu ai parte de asemenea intamplari ....rad,cu drag si de drag gandindu-ma la peripetiile mele :))

Unknown spunea...

Sa zicem ca, cine-si ingaduie ragazul sa-si aminteasca de el, primeste dovada ca are radacini si ca valurile vietii, vantul, nu-l vor dobori!

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Adauga blog - adauga articole
Backlink Gratis
Web-Links.ro
Checkpagerank.net
Bloguri, Bloggeri si Cititori