În copilărie

În copilărie se leagă adevăratele prietenii, cele fără urmă de îndoială în privința vreunui interes meschin. Voi aveți vreun prieten de-atunci? Oare eu am?! Dar mă întreb și dacă la rându-mi sunt considerată a fi prietena cuiva de pe-atunci.

Raducu, un băiat subțirel, ușor timid, mai mult blând, decât năzdrăvan. Iubit prieten de joacă. Drumurile ni s-au separat la prea scurtă vreme după ce ne-am conștientizat prezența, dar peste ani, bucuria regăsirii m-a făcut să simt că pot să-i spun totul despre mine… La el acasă am mâncat pentru ïntâia oară înviața mea ciulama de pui, cea mai bună ciulama. Ciulamaua perfectă.

Eliza, frumoasă fată cu păr bălai și ochi senini. Am iubit-o din prima clipă în care am cunoscut-o. Sinceră să fiu, nu pot localiza în timp momentul primei întâlniri în fața blocului, dar mă leagă de ea nenumarate amintiri nebunatice. Și-mi aduc aminte de Pepsi pe care mi-l oferea cu atâta generozitate bunica ei. Mamaie.

Alina, dragă copilă cuminte și silitoare. Model de ambiție, de învățătură și stăruință. Un copil roșcat, frumos foc. Pe ea mi-o aduc aminte cel mai de timpuriu… La ea acasă mă aciuiam să colorăm frumos, atunci când se întrerupea lumina și ai mei nu erau acasă. Coloram la lumina lumânării. Întâmplător sau nu, mama ei mi-a deschis ochii, indirect, evident, pe dragostea vieții mele. Nu, nu este vorba de vreun băiat/bărbat aici. E ceva mult mai serios.

Simona, harnicuță și blândă, serioasă și sensibilă. Simona este un giuvaier. Un giuvaier cu o impresionantă colecție de păpuși pe care încă le admir cu ochii minții.

Manuela, dracu’ gol! O iubesc pe Manuela! Am fost colege de bancă, deci ne-am cunoscut mai târziu nițel. De ea mă leagă o amintire puternică, târzie… citeam împreuna Rascoala și nu știu cum naiba, cartea se deschidea de fiecare dată la aceeași pagină. Hotărât lucru, romanul acela nu avea decât o pagină. Acea pagină!

Prieteni din liceu… O, da! La 15 de ani, “pentru că gândim profund și prost” ( Jules Renard), ajungem să iubim la întâmplare. Ei, cam pe-atunci a început prima mea iubire, C. Copil curat, om bun. De el mă leagă niște amintiri absolut nepotrivite pentru acea vârstă!!! La vârsta aia nu se face așa ceva. Eu nu cred că vreo mamă din lume și-ar îndemna copila să facă așa ceva cu un baiat, în intimitate”.

Făceam concurs de “capitalele statelor lumii”. Ha, ha, ha!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Adauga blog - adauga articole
Backlink Gratis
Web-Links.ro
Checkpagerank.net
Bloguri, Bloggeri si Cititori